mandag 25. februar 2013

Sol, strikkede hansker og kunststrikk :D

For en fantastisk mandag :D Det er strålende fint vær, solen skinner og ikke en sky å se på himmelen for ikke å snakke om at det er nesten helt vindstille. Det var for fint vær til å sitte inne i så jeg gikk og hentet en venninne og vi har gått tur i godt over en time. Etter en god dusj og rene varme klær og en kopp med nytrukket kaffe i hånden har jeg ikke dårlig samvittighet for å slappe av med strikketøyet resten av dagen ;)

Noe av det kjekkeste når solen kommer er å se når ting gror. På kjøkkenet mitt har det begynt allerede. Jeg kjøpte en mynte plante på matbutikken for jeg skulle ha den i en dessert eller noe for en stund siden. Har kjøpt en del av disse krydderurtene men etter en stund har alle visnet vekk. Generelt sett er jeg helt forferdelig når det kommer til planter. Jeg er vel en av dem som kan få en kaktus til og dø og visne vekk. Men av en eller annen grunn har denne mynteplanten overlevd på mystisk vis og nå holder den på å ta over hele kjøkkenkarmen min :P


Ellers sist uke har jeg fått strikke dilla og strikket 2 par vanter. Fant noe mykt og godt alpakka garn nederst i kurven med det rare i :P

 
Det ene paret fikk fotografen i familien 


Det andre paret ble litt mindre og gikk til prinsessa med en liten hvit dusk på :P 


Er også nesten ferdig med en duk som er laget med kunststrikk. Dette må jeg bare anbefale til alle dere der ute som kan strikke. Kunststrikk er veldig morsomt og ikke så avansert som det ser ut som. Jeg utsatte det lenge med å prøve for bare oppskriften i seg selv ser veldig skummel ut. men når du først har begynt er det nesten umulig å legge det fra deg.


Dette er en forholdsvis stor duk med det finnes mange små som er kjekke og begynne med. Det er mange bøker om kunststrikk og kan du lese oppskrifter på engelsk er det en hel del mer og finne.

Ha en super uke alle sammen :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og velg profil ;)