mandag 7. januar 2013

Oldemorsruter og sjal ;)

Da var det mandag igjen.

Her er det grått og trist, småregner og blåser ute. Det er 14. dag jul i dag.... all pynten skulle vert ute i går... for å være helt ærlig har jeg røde gardiner og en juleduk igjen å rydde vekk.
Det posetive med å rydde vekk noe er at det går ann å rydde fremm ting og tang som har ligget aller bakerst i skapet som ingen husker lå der. Selv har jeg funnet masse lysfat og telys holdere, noen vaser. men aller bakerst fant jeg gull :P eller vertfall en full kurv med diverse garn, for det meste restegarn. Et litt sent nyttårsforsett er å få brukt opp all det restegarnet så jeg kan begynne å samle opp på nytt :P

Blant dette garnet fant jeg noen oldemorsruter/bestemorsruter jeg har heklet for lenge siden. Fant ikke noe garn i samme farge så kunne ikke lage flere, å hva skal man gjøre med 5 ruter ? jo man lager en kurv :P






oppskrift på oldemorsruter/bestemorsruter finnes over alt på nettet 





jeg heklet dem sammen med fastemasker, det kan ta litt tid 

slik ble den tilslutt, veldig grei å ha garn i ;) 

Jeg begynnte også på et sjal i helgen som nettopp ble ferdig. 

 fant en del alpakka garn i kurven min, nok til 28 ringer

 
 uheldigvis hadde jeg ikke nok brunt garn til hele sjalet så slutten ble grønn
men det ble ikke så allerverst 

 slik ble det, ganske fornøyd selv ;)


1 kommentar:

  1. har heklet 2 vogntepper i oldemorsruter siden november, ditt var kjempeflott

    SvarSlett

Husk og velg profil ;)