tirsdag 22. april 2014

Sandwich is!!!



Hvem liker vel ikke sandwich is ??
Kunne jeg bare spist en type is resten av livet måtte det vert den :P
Å nå kan du lage den i stor utgave! Hva kan vel være bedre ;)


Bunnen består av en myk sjokoladekake/kjeks bunn og er fylt med vaniljeis ♥ 
Selve bunnen er stekt i langpanne og siden delt i to.

Til bunnen trenger du :

100 g mykt smør 
230 g sukker 
2 ts vaniljeekstrakt
250 g mel 
35 g kakao 
1 ts natron 
1/2 ts salt 
2 dl melk 




Bland Smør, sukker og vanilje godt sammen




Bland det tørre sammen for seg.
Ha så i litt av dette over i smørblandingen og rør godt inn.



Ha i litt av melken og rør dette også godt sammen.
Rør inn annen hver gang melblanding og melk for å blande deigen ut best mulig.



Når alt er godt samlet legges dette i en langpanne.


Fordel godt utover. Røren er ganske fast og flyter ikke ut over av seg selv. Pass på at den er så jevn som mulig.

Stek Midt i ovnen i ca 13-15 minutt ved 175 grader.




Del kaken i to og skjær vekk kantene.



Legg ene biten av kaken i bunnen og legg på et lag med valgfri is. Jeg har brukt vaniljeis. Kanskje en hjemmelaget is ville vert bra ? ;)



Bruk et sugerør og lag små hull i den kakebiten som skal på toppen av kaken.


Legg toppen over isen og sett i fryseren til den skal serveres.

(Det øverste laget mitt knakk litt når jeg skulle legge det på. Neste gang skal jeg legge den litt i fryseren så den blir litt lettere å legge over isen.)

La kaken stå 5-10 minutt i romtemperatur før servering.

:-D

2 kommentarer:

  1. Var denne oppskriften/sandwichisen god? Tenker å prøve meg på sandwich is og vurderer derfor denne oppskriften! :-) så hvertfall godt ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle her i huset var veldig fornøyd med den ;-)

      Slett

Husk og velg profil ;)