søndag 28. juli 2013

Glutenfri rullekake

Det er sommer, det er sol og det er sommer :D

Elske det :D:D
sol og varmt ute, grilling og masse is :P

De siste ukene har jeg vert godt plantet i stolen på terassen med en god bok og slikket sol <3
Endelig ferdig med å lese Eragon serien skrevet av Christopher Paolini. Anbefales på det sterkeste!! Helt fantastisk historie som bare sluker deg inn og gjør det vanskelig å legge boka fra seg ;)

Nå når endelig mannen min også har ferie med oss andre kommer selvfølgelig uværet.... er ikke det typisk :P
Men vi prøver å gjøre mest mulig utav det og setter nesa sørover neste uke til Stavanger og besøker litt familie ;)

Denne helgen skulle jeg lage en glutenfri rullekake til en bursdag og jeg er så fæl med å skrive ned gode oppskrifter på papirlapper og legge dem over alt i huset så etter nesten en time leting etter oppskriften ble kaken laget.

For at jeg skal slippe å lete så lenge nestegang og for at andre skal få glede av denne oppskriften så legger jeg den ut her ;)

Kaken er kjempegod og like lett og lage som vanlig rullekake.



Til en langpanne trenger du

4 egg 
8 ss sukker 

som piskes til eggedosis i 6-8 minutter 

sikt så i

1 dl potetmel 
1 dl maizena 
1 ts bakepulver 

vend forsiktig inn med en slikkepott og ikke slå i hel alle boblene. Hell over i en langpanne og glatt utover.

Stekes i 200 grader i 7-9 minutt

Snu kaka over et nytt bakepapir og fjern det varme stekebrettet og bakepapiret kaken er stekt på. Avkjøl.

Ha i syltetøy og pisket kremfløte med litt sukker evt laktosefri kremfløte ;)

Rull sammen og server ;)


Gratulere med dagen Martin ;)) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og velg profil ;)