onsdag 20. mars 2013

Påskeegg dessert ;)

Jeg fant forleden dag ett bilde på nettet av noen gelé egg som såg sååå stilige ut, men ingen forklaring på hvordan de skulle lages... Så da måtte jeg jo bare prøve :P resultatet ble ikke så aller verst og prinsessa i huset elsket de stripete eggene ;)


Det tok veldig lang tid for å lage de stripete for hvert gelé lag måtte stivne før neste ble helt opp i. Men har du en fryseboks å litt tålmodighet blir resultatet veldig bra ;)


Jeg vet det er eggeformer å få kjøpt på nettet og kanskje i noen butikker men det tok litt lang tid å få tak i så jeg brukte vanlig eggeskall som er åpnet i toppen og vasket. 

(når jeg skal bruke hele egget og ikke skal skille plommen og hviten åpner jeg dem ofte forsiktig og vasker og tar vare på skallet. Er supre for barn å male, dekorere, lage telys i ol uendelige muligheter) 

Geléen lages som anvist på pakken. For de hvite stripene røres noen teskjeer fløte i. 

De eggene som skal være ensfarget er det bare til og helle gelé i og sette kaldt

De stripede eggene må du først ha i litt så det dekker bunnen, sette i kjøleskap i 20-30 min eller frysen 10-15 min
Ha i en ny farge så det dekker over forrige farge, sett i kjøleskap eller frys og gjenta til det er fullt
 

Jeg brukte en dekoreringspenn til og fylle eggene så det ikke skulle søle så masse. Litt gris blir det uansett!! 

For å få ut geleen dupper du eggene i varmt vann så går skallet fint av. 

Disse skal definnitivt på bordet igjen til påske :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk og velg profil ;)